ارتباط آمیلوئید بین بیماری پارکینسون و ملانوم

انجمن مغز و اعصاب

ارتباط آمیلوئید بین بیماری پارکینسون و ملانوم

از نظر ظاهری ، به نظر می رسد بیماری پارکینسون – یک اختلال نورودژنرتیو – و ملانوم – نوعی سرطان پوست – تشابهات زیادی ندارند. با این حال ، برای نزدیک به 50 سال ، پزشکان تشخیص داده اند که بیماران مبتلا به پارکینسون بیش از جمعیت عمومی دچار ملانوم می شوند. اکنون ، دانشمندان یک ارتباط مولکولی بین این دو بیماری را به صورت دانه های پروتئینی معروف به آمیلوئید گزارش کرده اند.

محققان نتایج خود را امروز در نشست بهاری انجمن شیمی آمریکا (ACS) ارائه می دهند.

چندین تحقیق نشان داده است كه ملانوم در جمعیت پارکینسون دو تا شش برابر بیشتر از جمعیت سالم رخ می دهد. علاوه بر این ، پروتئین درگیر در بیماری پارکینسون ، α– سینوکلئین ، در سلولهای ملانوم افزایش می یابد.

Mild Covid-19 ممکن است منجر به علائم عصبی ماندگار شود

شناسایی زود هنگام علائم عصبی پایدار مرتبط با Covid-19 باعث شد متخصصان در Northwestern Medicine ، شیکاگو ، یکی از اولین کلینیک های کشور را برای درمان طولانی مدت عصبی در ماه مه سال 2020 آغاز کنند.

در تحقیقی که 23 مارس در مجله Annals of Clinical and Translational Neurology منتشر شد ، مدیر کلینیک ایگور کورالنیک و همکارانش در مورد 100 بیمار متوالی تحت درمان در کلینیک بین ماه های مه و نوامبر سال 2020 گزارش کردند که با ارائه اولیه اولیه Covid-19 نسبتاً خفیف بودند. یافته های مطالعه به شواهد حکایتی در حال رشد که نشان می دهد علائم عصبی مداوم ممکن است در میان بیماران بدون علائم اولیه شدید شایع باشد ، اضافه می شود. حتی در بیمارانی که بیماری اولیه خفیف دارند ، احتمال بروز علائم عصبی طولانی مدت وجود دارد و این علائم می توانند ناتوان کننده باشند.

زوال عقل با افزایش درد سالها قبل از تشخیص ارتباط دارد

بر اساس تحقیقات جدید ، افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است 16 سال قبل از تشخیص ، میزان درد خود را افزایش دهند. این مطالعه که بخشی از آن توسط NIA تأمین شده و در Pain منتشر شده است ، اولین مطالعه ای است که رابطه بین درد و زوال عقل را برای مدت طولانی بررسی می کند.

افرادی که مبتلا به زوال عقل بودند ، از 16 سال قبل از تشخیص ، کمی درد بیشتری گزارش کردند که بیشتر ناشی از تفاوت در تداخل درد بود. این شرکت کنندگان نسبت به افرادی که هرگز مبتلا به زوال عقل نبودند ، به طور مداوم سطح درد را افزایش دادند. در زمان تشخیص ، افراد مبتلا به زوال عقل به طور قابل توجهی درد بیشتری نسبت به افراد بدون زوال عقل گزارش کردند.

محققان متذکر می شوند ، از آنجا که تغییرات مغزی مرتبط با زوال عقل از دهه ها قبل از تشخیص شروع می شود ، بعید است که درد باعث ایجاد یا افزایش خطر زوال عقل شود. در عوض ، آنها پیشنهاد می کنند که درد مزمن ممکن است یکی از علائم اولیه زوال عقل باشد یا به سادگی با زوال عقل در ارتباط باشد. مطالعات آینده که شامل اطلاعاتی در مورد علت ، نوع ، محل و ویژگی های درد و نوع و شدت زوال عقل بیمار است ، می تواند به تعریف جزئی تر رابطه بین زوال عقل و درد کمک کند.